Tuesday, January 5, 2010

Kolmeteistkümnes

Tere Liis,

Ilmselt oled juba tähele pannud, et hiljuti saabus uus aasta, millega omakorda kaasnevad vana aasta heietused ja uue aasta lubadused. Harilikult pole mul kombeks olnud lubadusi anda ja üks suur heietamine käib nagunii söögi alla ja peale, aga otsustasin, et parema ja ilusama tuleviku nimel tuleks meelde tuletada vanarahva tarkuseterad ja siis nende järgi uuel aastal talitada. Uut aastat on olnud juba üle 4 ööpäeva ja ongi minu meelest paras aeg kokkuvõtteid teha ja vaadata kuidas seni projekt on kulgenud.

*Uuel aastal, uue hooga - selle esivanemate õpetuse täideviimisega ei viivitanud ma kaua. Aastavahetusest oli möödunud napp mõniteist tundi, kui kodukõrtsi uksest jälle sisse astusin. Meie lärmakat seltskonda tervitasid vanast aastast tuttavad näod maalt ja merelt ja see, et baaritöötajad koju polnud läinud tähendab seda, et meie käisime lihtsalt vahepeal kodus jalgu puhkamas ja pidu pole kellegi jaoks lõppenud. Järelikult sai uue hooga vanale peole uuesti selga lennatud. Check.

*Mis hullusti, see uuesti - tuleb tunnistada, et omal nahal ma seda tarkust veel järginud ei ole, aga kallis mees suutis vanarahva õpetussõnu maksimaalselt omal käel ära proovida. Lugu lühidalt selles, et kui aastavahetusel toas pauguraketti lased ja midagi peale tuhatoosi ja mõne klaasi ära ei lõhu, siis tuleb järgmisel õhtul kindlasti uuesti proovida ja igaks juhuks raketist üldse mitte lahti lasta. Loodetavasti kolm ei ole kohtuseadus ja vigastuste aste ei ole progresseeruv, muidu ma pean tal elu lõpuni hambaid pesema ja kingapaelu siduma.

*Hilja üles, vara voodi - see on äärmiselt kasulik ja mõistlik õpetus, sest teatavatel puhkudel kipub meil kodus jällegi midagi kommuunilaadset tekkima ja kui ükskõik kas kohalik või kaugelt külaline magamaminekuga viivitab, siis võib ta leida ennast teki ja asemeta. Näiteks kõige kaugema kandi rahvas (ühel aadress Saksamaal, teisel Tallinnas) pidi oma kompsud kaenla võtma ja ennast bussiga vabade voodite poole sõidutama. Iseenesest mis see 200 km reisida on... Oleks võib-olla isegi kaasa läinud kui see tarkuseterade järgimine nii südamel poleks olnud ja ma varem magama poleks läinud. Siis kui veel kohti oli.

*Tänaseid toimetusi ära viska homse varna - sellest tarkusest ma just praegu kinni peangi.


Head uut aastat, mu kallis!


Tervitades,
Piia

1 comment:

Anonymous said...

Taname huvitava blogi